Felanmälan

Felanmälan i fastigheten

Vill du anmäla att något är trasigt eller ur funktion i allmänna utrymmen? Ring Nabo vardagar mellan 07.00-16.00. Är du bostadsrättsinnehavare kan du också anlita Nabo för arbeten i din lägenhet men då debiteras du och inte din förening.

Felanmälan vardagar (måndag-fredag) 07.00-16.00 telefonnummer 010-288 00 26.

Vid akuta ärenden är du välkommen att kontakta Nabos jour. Ett ärende är akut om det innebär risk för skada på egendom eller person. Om felet inte är akut och kan hanteras som felanmälan rekommenderar vi att ni kontaktar felanmälan vardagar 07.00-16.00. Observera att ärenden på jourtid debiteras extra.

Jourtelefon helger samt vardagar 16:00-07:00 telefonnummer 010-288 00 26.

Felanmälan kan också göras på Nabos webbplats: https://nabo.se/felanmalan.

Observera: Notera att jourutryckning är mycket dyrt och därför endast får användas i yttersta nödfall. Notera att du kan komma att debiteras för kostnaderna i samband med jourutryckning och åtgärder om ansvaret för felet ligger på dig som bostadsrättshavare. En noggrann genomgång av gränsdragningen rörande underhållsansvaret finns på sidan Vems ansvar?.

Fel i lägenheten

Vid fel i lägenheten som faller under föreningens ansvar eller som kan påverka andra delar av fastigheten ska du kontakta styrelsen för felanmälan styrelsen@brfgoken14.se . Ange alltid dina kontaktuppgifter vid felanmälan (namn, telefonnummer, e-post) så att styrelsen vid behov kan kontakta dig.

Fel i hiss

Vid fel på hissen, görs en anmälan direkt till Hissen AB telefonnummer 08-618 48 48.